Algemene Voorwaarden

Artikel 1 -Definities

  1. B2E-Design: B2E-design gevestigd te Tilburg KvK-nummer 96551763
  2. Klant: degene met wie B2E-design een overeenkomst is aangegaan
  3. Partijen: B2E-design en Klant samen

Artikel 2 -Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten namens B2E-design
  2. B2E-design en de klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant of van andere uitdrukkelijk uit

Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van B2E-design zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders is vermeld
  2. Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat
  3. Aanvaardt de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte
  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij B2E-design en de klant dit schriftelijk afspreken

Artikel 4 –Aanvaarding

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag B2E-design de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen
  2. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt B2E-design slechts nadat de klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd

Artikel 5 – Prijzen

  1. B2E-design hanteert prijzen in euro’s en inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. B2E-design mag de prijzen van zijn diensten of producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen
  3. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door B2E-design vastgesteld op grond van werkelijk bestede Uren
  4. De prijs wordt berekend volgens gebruikelijke uurtarieven van B2E-design, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is afgesproken
  5. Wanneer B2E-design en de klant voor de dienstverlening een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken
  6. B2E-design mag tot 10% van de richtprijs afwijken
  7. B2E-design moet de klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen
  8. De klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger gaat uitvallen
  9. B2E-design zal prijsaanpassingen meedelen aan de klant voorafgaand aan de ingang ervan
  10. De consument mag de overeenkomst met B2E-design opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging

Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijnen

  1. B2E-Design mag bij aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
  2. De klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan
  3. De betalingstermijnen die B2E-design hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en gebreke is, zonder dat B2E-design aan de klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen
  4. B2E-design mag een levering afhankelijk stellen van de onmiddellijke betaling dan wel zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten

Artikel 7 Gevolgen te late betaling

  1. Betaalt de klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag B2E-design de wettelijke rente per maand voor niet handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, moet hij bovendien buitenrechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan B2E-design.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het besluit vergoeding voor buitenrechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de klant niet op tijd betaalt, mag B2E-design zijn verplichtingen opschorten totdat de klant heeft betaald.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van B2E-design op de klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door B2E-design, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen

Artikel 8 Herroepingsrecht

  1. Een consument mag een online aankopen binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
    • De dienst logies een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
    • Het een spoedreparatie betreft
    • Het weddenschappen of loterijen betreft
    • De consument heeft afgezien van herroepingsrecht
    • Het een dienst betreft die met instemming van de consument volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
  2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint
    • Zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft afgesloten
    • Zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  3. De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@B2E-design met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van B2E-design, www.b2e-design.nl

Artikel 9 Opschortingsrecht

  1. Tenzij de klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten

Artikel 10 Verrekening

  1. Tenzij de klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan B2E-design te verrekenen met een vordering op B2E-design

Artikel 11 Verzekering

  1. De klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal
    • Geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • Zaken van B2E-design die bij de klant aanwezig zijn
    • Zaken die eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

Artikel 12 Intrekking opdracht

  1. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk moment te beëindigen.
  2. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht de verschuldigde vergoeding en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen

Artikel 13 Klachtplicht

  1. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hier adequaat te reageren.
  2. Een klacht kan er in ider geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Artikel 14 Garantie

  1. Wanneer de klant en B2E-design een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor B2E-design enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting

Artikel 15 Uitvoering overeenkomst

  1. B2E-design voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit
  2. B2E-design mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de klant
  4. De klant moet ervoor zorgen dan B2E-design tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst
  5. Zorgt de klant er niet voor dat B2E-designtijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende kosten voor rekening van de klant

Artikel 16 Informatieverstrekking door de klant

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correctie uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan B2E-design
  2. De klant straat in juistheid voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit
  3. Wanneer en voor zover de klant dit verzoekt retourneert B2E-design de betreffende bescheiden
  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door B2E-design redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant

Artikel 17 Intellectueel eigendom

  1. B2E-design behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken
  2. De klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorgaande schriftelijke toestemming van B2E-design aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken

Artikel 18 Geheimhouding

  1. De klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van B2-E-design ontvangt geheim
  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende B2E-design waarvan de klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan B2E-design schade kan berokkenen
  3. De klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij in de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie
    • Die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant
    • Die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
  5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan

Artikel 19 Boetebeding

  1. Wanneer de klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan B2E-design voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen
  2. Is de klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: €1000,00
  3. Is de klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: €5000,00
  4. Daarnaast moet de klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt
  5. De klant moet de boete in lid1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade
  6. B2E-design mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de klant

Artikel 20 Vrijwaring

  1. De klant vrijwaart B2E-design tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door B2E-design geleverde producten en/of diensten

Artikel 21 Klachten

  1. De klant moet een door B2E-design geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoord een geleverd product of geleverde dienst niet aan dat wat de klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de klant B2E-design daarvan op de hoogte stellen binnen1 maand na het vaststellen van de tekortkoming
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming B2E-design hiervan op de hoogte stellen
  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat B2E-design hierop gepast kan reageren
  5. De klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de klant en B2E-design.
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de klant niet eisen dat B2E-design andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 22 Ingebrekestelling

  1. De klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan B2E-design.
  2. De klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling B2E-design ook daadwerkelijk bereikt heeft.

Artikel 23 Aansprakelijkheid klant

  1. Wanneer B2E-design een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in de overeenkomst

Artikel 24 Aansprakelijkheid B2E-design

  1. B2E-design is alleen aansprakelijk voor schade die de klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid
  2. Wanneer B2E-design aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst
  3. B2E-design is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden
  4. Wanneer B2E-design aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten(beroeps) aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. IS er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

Artikel 25 Vervaltermijn

  1. Elk recht van de klant op schadevergoeding van B2E-design vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89BW

Artikel 26 Ontbinding

  1. De klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer B2E-design toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar biaonzdere aard of geringe betekenis
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door B2E-design nog mogelijk, kan ontbinding pas plaatsvinden nadat B2E-design in verzuim is
  3. B2E-design mag de overeenkomst met de klant ongedaan maken, wanneer de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer B2E-design kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

Artikel 27 Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van B2E-design door de klant niet aan B2E-design kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht
  2. Onder de overmacht situatie in lid 1 valt onder meer ook:
    • Een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    • Wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    • Stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    • Computervirussen
    • Stakingen
    • Overheidsmaatregelen
    • Vervoersproblemen
    • Slechte weersomstandigheden
  3. Wanneer zich een overmacht situatie voordoet waardoor B2E-design 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat B2E-design kan nakomen
  4. Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de klant als B2-Edesign de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken
  5. B2E-design hoeft in een overmacht situatie geen vergoeding aan de klant te betalen, ook niet wanneer B2E-designhiervan voordeel heeft.

Artikel 28 Wijziging overeenkomst

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de klant en B2E-design de overeenkomst aanpassen

Artikel 29 Wijzigingen algemene voorwaarden

  1. B2E-design mag deze algemene voorwaarden wijzigen
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag B2E-design altijd doorvoeren
  3. Ingrijpende wijzigingen zal B2E-design zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderlinge overeenkomst opzeggen

Artikel 30

  1. De klant kan rechten uit een overeenkomst met B2E-design aan andere overdragen zonder schriftelijke toestemming van B2E-design
  2. Deze bepaling geldt als een beding met geoderenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 BW.

Artikel 31

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van de deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dit geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt van wat B2E-design bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had

Artikel 32

  1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van B2E-design is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de klant en B2E-design, tenzij de wet iets anders bepaald.